Digipädevusi arendav lauamäng “Häkkerite lahing”

29.90

Vanus: 7+
Mängijate arv: 1-6
Mängu aeg: ca 45 minutit

Transport Smartposti pakiautomaati TASUTA

Kategooria:

Kirjeldus

Kas sinu pere on valmis rännakuteks metsikus digidžunglis?

Internet on metsik eikellegimaa, kus paratamatult satume kokku väga erinevate inimestega. Enamik neist on head, kuid kahjuks on ka väga halbu inimesi. Pettused, rämpspost, siivutud ettepanekud – need kõik on kahjuks argipäev iga internetikasutaja jaoks ning sellised teemad on jõudnud isegi lastemängudesse. Seetõttu on eriti oluline, et kõik pereliikmed (nii noored kui ka vanad) teaksid, kuidas internet toimib ning kuidas erinevates olukordades käituma peab. Ja just neid teadmisi saabki õppida lõbusa ja hariva koguperemängu “Häkkerite lahing” abil.

Lahing on juba alanud

Juba interneti algusaegadest peale käib seal lahing heade ja halbade häkkerite vahel. Head häkkerid püüavad kasutajaid kaitsta ja õpetavad neid. Halbade häkkerite eesmärgiks on saavutada võimu ja rikkust ning nad ei hooli sellest, kui nende tegevus teistele kasutajatele internetis halba teeb

Mängijad saavad ennast mängus proovile panna heade häkkerite rollis ning nad peavad oma kasutajaid kaitsma pahade häkkerite rünnakute eest. Kõige olulisemaks tööriistaks iga hea häkkeri jaoks on tema teadmised. Mida paremini mängija teab, kuidas internet töötab ning millised ohud ja võimalused seal on, seda osavam ta on.

Palju uusi teadmisi

Lisaks digipädevutele ja küberhügieenile õpetab mäng ka palju teisi vajalikke oskusi. Värvides vahvaid tegelaskaarte areneb laste loovus ja peenmotoorika, kaitsekaarte lugedes paraneb funktsionaalne lugemisoskus ning mängus annab eelise ka loogiline mõtlemine – ei piisa ainult õigetest tööriistadest vaid oluline on neid ka õigel ajal kasutada.

Mäng sisaldab

12 värvitavat tegelaskaarti + kaks tühja tegelaskaarti, kuhu laps saab ise enda lemmiktegelase joonistada. Tegelaskaartide tagumistel külgedel on ka ankeedid, mida laps saab täita ja oma kirjutamisoskust arendada.

150 kaitsekaarti küsimustega, mis on jaotatud viieks tasemeks küsimuste raskuse järgi (kliki pildil, et paremini näha). Kaartide tagaküljelt leiab õiged vastused ja veidi täiendavat infot, mis aitab vajadusel teemat põhjalikumalt lahti rääkida.

Kurja häkkeri rolli täidavad mängus kaks täringut ja pavaražetoonid, millega häkker püüab kasutajaid nakatada.

Mäng on valminud Tartu Ülikooli ühiskonnateaduste instituudi magistritööna, kus mängu autor Diana Poudel lõpetas kommunikatsioonijuhtimise eriala cum laude diplomiga. Mängu tegelased joonistas ja kaardid kujundas tema kursaõde Marja-Liisa Plats, kes on mitmete auhindadega pärjatud noor lasteraamatute illustraator.

 

Mängu on võimalik kasutada ka koolitunnis digiteemade õpetamisel ning selle jaoks loodud õppematerjalid leiab lehelt kool.digiabi.ee – Materjalid õpetajatele.

Mäng on valminud Eestis Ecoprindi trükikojas ja mängu väljaandmist toetasid 125 Hooandjat ning Telia Eesti AS.

Vaata ka Eesti lauamänguri Aigar Alaveere tehtud mängututvustuse videot.